21.05.2009

Yemişim Finalini


-Bitse de gitsek modunda stadın yolunu tuttuk saat 17 civarı. Yani en baştan yola çıkışımız ofsayttı. 11 civarı Kadıköy'e gitme girişimim trafikten dolayı yalan olunca, televizyonda da yollar şöyle kapanacak böyle kitlenecek denildiği için yürümeye karar verdim fakat Feneryolu tarafına gelince büyük bir hata yaptığımı anlayıp dolmuşa atladım. Maç günü veya iş günü içersinde Kızıltoprak trafiğini hiç böyle rahat görmemiştim desem yalan olmaz heralde. Benim gibi düşünen yerli halk ya yolunu değiştirmişti ya da hiç bulaşmamıştı Kızıltoprak tarafına. İyi yapmışlar.

-Bilet Telsim tarafından olduğu için maçtan önce Nazlı ve çevresindeydik doğal olarak. Gerçi başka tribünden olsa da değişen birşey olmazdı sanırım. Stad çevresini biraz dolaşıp finale yakışan bir ortam bulamayacağımızı anlayınca Kalamış Parkı - Nazlı arası dolanmamıza başladık. Sanki Fenerbahçe'nin bu sezon oynadığı normal bir lig karşılaşması gibi ortam vardı. Hatta daha da ileri gidelim, bildiğin Fenerbahçe- Belediye maçı. Ya da benim beklentim çok daha fazlası olduğu için hayal kırıklığına uğradım. Turistten çok Türk olması, tribünde, dışarda hep tanıdık simaların göze çarpması bu düşüncemi de kuvvetlendirdi açıkcası.

-Nazlı'da Türklerle beraber takılan Ukraynalı bir elemanın ufak bir Türk çocuğun Werder atkısını boynundan çekerek alması pek hoş karşılanmadı. Hatta epey bir sert karşılandı. Yediği dayaktan sonra atkıyı geri verince sessizce yolunu aldı iki tarafta.

-Tabi bütün bunlar olurken polisin bir günlük hoş görüsüne değinmeden olmaz. Çoğu şeyi görmezden geldiler dün akşam. Ya da görüp içlerine de atmış olabilirler. Umarım intikamları çok kötü olmaz.

-Stada girerken 75, 50 Euro'ya alınmış biletler 20 TL'ye alıcı buluyordu karaborsada. Karaborsa umuduyla bilet alan çoğu kişinin bileti ya elinde patladı ya da bedavaya vermek zorunda kaldı. Bu duruma Allahın sopası yok diyoruz :)

-Kadıköy'de finale metrobüsle geliyoruz diyenlerde dün Kadıköy'e teşrif etmişti. Efendi gibi olup yanlış zamanda yanlış yerde bulunmayanlar için bir problem yoktu fakat dili uzun olanlar ne yazık ki o kadar şanslı değildi. Hem Maraton Alt'ta hem de Telsim'de gereken cevabı fazlasıyla aldılar. O formayı giyip Kadıköy'e geldiysen küfürü göze almışsın demektir. Küfürü yediğin zaman duymadan yoluna devam et. Ama dönüp cevap verip erkeklik taslayınca birileride gelip sana haddini bildiriyor. Daha o kadar medeni olamadık, kusura bakmayın futbol severler.

-Maçta söylenen Dağ Başı ile Her Zaman Her Yerde En Büyük Fener olmasa bu gecenin heralde hiç ilginç anısı olmayacaktı. En büyük Fener'de ses gayet iyi gitmiş televizyona.

-Kedi de iyi reklam oldu millete. Hemen patlatmışlar Galatasaray Kadıköy'de diye tabii.

-Bombamız Kızıltoprak sakini bir teyzeden geliyor; "Çöpçüler ile turunculu Rusları karıştırdım" Kendisi bunu söyledikten sonra onların Ukraynalı olduğunu açıklama ihtiyacı hissetmedik doğal olarak.

-Son olarak Shaktar taraftarına da sitem ederek noktayı koyalım. Kardeşim siz bu kupayı zerre kadar hak etmiyorsunuz. İnsan bi sevinir, çoşar, ağlar, birbirine sarılır. Soğuk adamsınız tamam da, içince kendinize gelin biraz. Kupa merasimi bitti biz evimize gidiyoruz da sizde işten çıkmış emektar memur gibi otobüse gidiyorsunuz. İki beste söyleyin, bağırın, meşale yakın. Boşuna mı geldiniz İstanbul'a maça? Lucescu'dan dolayı uyuz oluyordum, bir de bu halinizi gördüm iyice uyuz oldum.

2 yorum:

SERT dedi ki...

maçı tvden izlerken tamamiyle aynı duyguları hissettim... ne hissettiysem aynıları olmuş... özellikle ukraynalıların ruhsuz hali benim de dikkatimi çekmişti... oyuncular bile Hırvat kaptanları dışında sadece kibarca sevinmekten öteye geçemediler... bu kupa miadını doldurmuş gerçekten... son olması isabet olmuş...

lazQli dedi ki...

Ya hadi maç boyunca Türkler olmasa ses çıkmayacak. Almanların hakkını teslim edelim ara ara çok organize hareket ettiler. Final maçı dedirtecek tek hareket onlardaydı. Ama Ukraynalılar. Vah be kardeşim. Maç boyunca 2 kez gol dediler. Bir de son düdük sarıldılar birbirlerine hepsi topu topu 3 dakika. Bizden önce çıktılar tribünden. Ya bunların alayı burada oturuyor ve trafik, gece tarifesi, sabah iş derdinde ya da böyle finalin ta.... Biraz düşmanlıktan olacak ama Aziz Beyin el attığı finalde böyle olur normaldir diyerek geçelim.