12.08.2008

İkinci Perde


MTK maçından hemen sonra Senaryo ve Arkası Yarın gibi diyerek yaşananlar hakkında ufak bir iki şey karalamıştık. Daha olaylar tazeyken bugün başta Sefa Abi ve beraberindekilere birer sene maç yasağı getirildi. Cezanın nedeni ise MTK maçında maraton üstte yaşananlar. Yaklaşık 25 kişinin ceza aldığı söyleniyor, fakat en doğru bilgi GFB'nin resmi sitesinden yapılan açıklama olacaktır. Daha önce bu olanların hepsine Senaryo demiştik, şimdi aynı senaryonun ikinci kısmına geçtik.

Bundan sonra ne olacak?

Cezanın içeriğine göre ya deplasmandaki Gaziantep maçında ya da içerdeki Partizan maçında maraton üstte yine kavga çıkartılacak, suçlu GFB ilan edilecek, olay kombine iptaline kadar varacak gibi duruyor. Umarım yanılan tarafta olurum fakat oyunun aynısı daha öncede oynandı.

Yazık...

Ekleme : Grup CK, Partizan maçından sonra açıklama yapacağını duyurdu, inşallah diğer tribün gruplarımızda aynı duyarlılığı gösterir.

12 yorum:

İlker Yılmaz dedi ki...

bende çok sağlam bir kaynaktan yukarıda yazdıklarının aynısını duydum. kombine iptalleri yapılacak.

Çubuklu Sevdalısı dedi ki...

umarım aziz yıldırım ve gfb arasında ki kavga tez zamanda biter yoksa artık ciddi ciddi zarar gören Fenerbahçe olacak

Adsız dedi ki...

Gfb gerçekten Fenerbahçe'yi düşünüyorsa bu işi bıraksın, Fenerbahçe tribünleri sahipsiz kalmaz.

En azından Gfb ile olduğundan daha kötü olmaz..

Efsane Maraton dedi ki...

@isimli

bıraksın eyvallah...
ondan sonra nolucak? yerine çarşıyı mı transfer edeceksiniz? hani öyle bir güruh var ya "gfb'den bi cacık olmaz ah şu kadıköy'de çarşı olsa" diyen.

gfb ile olduğundan daha kötü olmazmış...

elnino1907 dedi ki...

aziz yıldırım'ın yaratmaya çalıştığı taraftar kitlesi ortada bu yönetimin anlayışına göre paran varsa fenerbahçelisin yoksa fenerbahçeyi izlemaye dahi hakkın yok 66 ytl kale arkası maç biletleri bunun en güzel göstergesi.

bir grup üzerine bu kadar büyük oyunlar oynanmaz yazıktır günahtır aziz yıldırım'ın bu çirkin yüzünü tarafsız(!) basın sürekli görmezden gelmekte üstelik bunun adı açıkça şerefsizliktir!

isimli nickli şahsada şunları söylemek isterim fenerbahçe tribünleri şu günlerde tam anlamı ile ölüm kalım şavası vermektedir tamam unifeb ck kfy sağlam gruplardır ama fenerbahçe tribünlerinin dinamosu gfb'dir ister hoşuna gitsin ister gitmesin bu gerçek değişmez.

Adsız dedi ki...

"Ondan sonra nolucak" dedikten sonrasına gerek yokmuş,ben ve benim çevremde bunu diyen yok, pek rastlamadım, sende varsa bilemem.. Yemişim çarşısını pazarını.

Gören de Fenerbahçe tribünleri Gfb ile varoldu sanacak, Fenerbahçe tribünleri sahipsiz kalmaz, bu taraftar takımını yalnız bırakmaz.

Ben sorayım, Gfb bırakırsa ne olacak? Ne daha ne kadar kötüye gidebilir? O stadın ne kadarı Gfb'yi kaale alıyor? Ne kadarı lidere saygı duyuyor? Taraftarın ne kadarı Gfb'nin kişisel menfaatleri olmadan sadece Fenerbahçe'yi desteklemek amacında olduğuna inanıyor? Ben söyleyeyim, çok azı..

Fenerbahçe tribünleri tarihinde hiç bu kadar kötü olmamıştı.. Kötü derken tezahuratından, bestesinden bahsetmiyorunm, o tribünlere ince hesaplar hiç bu kadar girmemişti..

Hesaplarını da alıp gitsinler. O tribünleri gerçek Fenerbahçe sevenlerine bıraksınlar..

Belki Tahir abileri onlara daha sonra da yardımcı olur..

Efsane Maraton dedi ki...

isimli,

bu işin boyutlarının GFB'yi aştığının farkındasınız heralde. olaya sadece GFB diye bakmak, GFB'nin tribünden gönderilmesi diye bakmak koca bir yanlıştan ibarettir. Hesaplarını alıp gitsinler, o tribünleri gerçek Fenerbahçe sevenlerine bıraksınlar demek başta GFB olmak üzere bütün grupların emeğini hiçe saymaktır. Kışın ortasında Sivas'ta olanlara, haftaiçi iş çıkışı caferağa'da voleybol maçına gidenlere, kürek için Sapancaya gidenlere, stadta organizasyon olacak diye gecelerce pankart hazırlayanlarada haksızlıktır. Şu an mevcut olan durumda bu kişilerin isyanı sadece GFB üzerine oynanan oyunlara değil, Aziz Yıldırım'ın taraftara karşı olan tutumudur. Tehdit etmeler, polisle karşı karşıya bırakması, saatlerce yol gidip maça girememelerine göz yummak, kardeşi kardeşe düşürmek... Bu liste uzar gider.

GFB geçmişte hatalar yaptığını kabul ediyor fakat değiştiğinide belirtiyor. Eskiden bedava bilet, rant vardı diyor, fakat şimdi bunların hepsi bitti diyor. Bedeli karşılığı kombine alıyor, kendisi ürün çıkartmak yerine Fenerium'dan forma alın diyor üyelerine. Hatta son olaylardan sonra yönetimin her maç için teklif ettiği ücretsiz 1000 kale arkası biletinide reddediyor, ve bu insanlar hala rantcı, hesapçı damgası yiyor.

Fenerbahçe tribünleri tarihinde hiç bu kadar kötü olmamıştı demişsiniz. Bende aynen bu dediklerinize katılıyorum fakat bu ince hesapları tribüne sokanlar utansın demeden de edemiyorum.

Adsız dedi ki...

Gfb Allah bir dese ona bile inanmam, önce bunu söyleyeyim. Hala da kendi menfaatlerini Fenerbahçe menfaatlerinin önlerinde tuttuklarını düşünüyorum, attıklarını söylediğin güzel adımların da yine ince hesapların bir parçası olduğuna inanıyorum. Fenerbahçe'yi şike ve teşvik ile suçlayan bir şişmandan icazet alarak hareket eden, geçmişte kalmış olsa bile bunu yapabilen bir grubun gözümde tekrar saygın olabilmesinin imkanı yok.

Benim derdim Gfb ile, bakın bugün CK da açıklama yapmış ve benim de büyük bir bölümüne katıldığım bir açıklama. Mesela CK yönetimle böyle bir it dalaşına girdiğinde onlara göstereceğim tepki çok farklı olur çünkü onların pis işler peşinde koşmadıklarını, emek verdiklerini, bu takım için ter akıttıklarını ve karşılığında bir menfaatleri olmadığına inanıyorum.

Aziz Yıldırım Gfb'yi bitirme kararını alırken bence çok doğru bir karar vermiştir ama uygulamada büyük hatalar yapmıştır. Derdi sadece Gfb'nin pis işleri olmasına rağmen kendi hataları ile bir anda tribün gruplarının da tepkisini toplamıştır. Bu sorunu bu saatten sonra çözmenin tek yolu Gfb'nin ve yönetici kadrosunun ellerini tribünden çekmeleridir ki böylece iplerinin tutan büyükbaşlar da tribünden çekilmiş olacaktır.

Fenerbahçe menfaatini düşünen tribün grupları birleşir, tek yürek ve tek grup olur hatta tek tribünde toplanır.

Ondan sonra o mabed ne hale gelir, Fenerbahçe taraftarı hatta o beğenilmeyen "seyirci" taraftar bile neler yapabilir herkes görür.

Ama Gfb tribünde olduğu sürece kimsenin tek yürek olabileceğine inanmıyorum..

Efsane Maraton dedi ki...

İnsan önce önyargılarından arınmalı, sakin, akil bir şekilde oturup düşünmeli.Düşünceler böyle önyargılı şekilde devam ederse hiç bir çözüm üretemeden şu an olduğu gibi kendi kendimizi yemekten başka birşey yapamayız. Atılan adımlar sürekli boşa yani...

Fenerbahçe menfaatlerini düşünenler daha önce tek tribünde toplanmayı denediler fakat birileri tarafından bunlar engellendi. Suni kavgalar çıkartıldı. Bu toplanma 2 sene önceki Bursaspor maçında GFB'nin bulunduğu Migros tribününde gerçekleşti. Bu birileri hızını alamamış olacak ki aynı sezon, bu sefer Bursaspor deplasmanında kardeş kanı döktüler.

Fenerbahçe menfaatini düşünen tribün grupları birleşir, tek yürek ve tek grup olur hatta tek tribünde toplanır isteğiniz herkesin gönlünde yatandır. Fakat işine gelmeyenler, bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın diyenler olduktan sonra olmaz bunlar.

GFB elini çeksin, gitsin demek olmaz sevgili isimli. Bu demek oluyor ki "sevmiyorum seni, tipini beğenmiyorum,işini beğenmiyorum, bahanem hazır, önceden bi halt yemişssin şimdi önüne koyuyorum, sevdanıda bırak git"

ben sana "git, Fenerbahçe'yi bırak, maçada gelme" diyebilir miyim?

bu işin çözümü bırakmak değildir, varsa başka bir öneriniz buyrun onu tartışalım.

Adsız dedi ki...

Ön yargılı olduğunu düşünmüyorum, e ben de iyi kötü çevresi olan, gözü kulağı açık bir adamım, şu an yapılanların da Gfb’nin bildirilerinde söylediği gibi iyi niyetli ve Fenerbahçe menfaati uğruna olmadığını anlayabiliyorum, yani Gfb’nin sadece Fenerbahçe aşkıyla bu mücadele içinde olduğuna inanmak bana göre fazla iyimserlik, belki de sizlerin, tribüncü (ne demekse) ruhunda olanların bakış açıları tarafsız değildir..

Bursa maçında olanlar hatadır, büyük bir hatadır. Aziz Yıldırım’ın doğru bir amaç uğruna yaptığı çok yanlış bir iştir ve sorunu çözmeye çalışırken eline yüzüne bulaştırmış, işi daha da zora sokmuştur.

Geçen seneyi düşünüyorum, her yerinden ayrı ayrı tezahurat yapılan stadımı.. Gruplar arasında daha tezahurat yaparken bile bir uyum sağlanamıyor, Gfb bağırmaya çalışırken Maraton başka, Telsim başka bağırıyor.. Daha orada bile bir olamayanlar nasıl birleşecekler? Bu sene güya bazı şeyleri geliştirmek için Gfb Maraton Üste geçiyor (dünyanın neresinde tribün grubu kale arkasından o bölüme geçmiştir, ayrıca merak ediyorum.) ve ben bu geçişin de art niyetli olduğunu düşünüyorum, e “Reis”in elinde gezen yüzlerce kombineyi görünce başka bir şekilde düşünme şansım da olmuyor zaten..

Geçseydi bütün gruplar Migros’a, ya da Gfb ile birlikte hepsi Telsim’e geçseydi, neden bu yapılmıyor? Neden herkes stadın bir köşesinde reisçilik oynamak istiyor?

“Gfb elini çeksin gitsin” sana nasıl o anlamları çıkarttı anlamadım, çok açıkça ifade ettiğimi düşünüyorum ama bir kez daha yazıyorum.

GFB elini çeksin gitsin çünkü Gfb yöneticilerinin Fenerbahçe falan umrunda değil, hepsi birer kukla ve hepsinin ipleri başkalarının elinde. Açın gözlerinizi yaw, bu görülmesi çok zor bir olay değil.

Fenerbahçe taraftarını yönetecek adam Fenerbahçe’yi en az senin benim kadar sevmeli..

Çözüm budur.

Efsane Maraton dedi ki...

Dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz, aynı soruları tekrarlıyoruz.

Siz çözümü bulmuşsunuz kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Çünkü olayın özü bu sorular..

Bu adamlar başkana sövebilmek için takımın kötü gitmesini bekliyorlar.. Bu adamlar iki sene önce bu takım senin eserin diyorlardı, o takım önce şampiyon oldu sonra çeyrek final oynadı..

Tahir Kıran ile Saadettin Saran'lara sığınmak benim bildiğim, öğrendiğim Fenerbahçelilik değil.. Sen başkanın hatta bana göre Fenerbahçe’nin düşmanları ile yol alırsan o başkan da senin üstünü çizer normal olarak.. 3-4 sene önce Sefa ile polis arasına kendisini atan başkan neden şimdi böyle yapıyor, bunun sebebini iyi analiz etmek gerekir.. Ve işin daha da kötüsü bu adamlar yüzünden taraftar ile yönetim arasında diyalog da kurulamıyor..

Zaten ben başkanın da Sefa ya da kendisine giydirmek için fırsat kollayanlar dışındakilerle sorunu olduğunu sanmıyorum.. Bu yüzden Fenerbahçe haricinde herşeyi düşünen bir adamı savunmak adına tertemiz gruplar heba olmasın..

Kangrenli parmak kesilmeli, yoksa kolu sarar..

Sizlere de kolay gelsin..

ÖNCE FENERBAHÇE